Wednesday, November 16, 2011

BERJAYA JUGAKKKKKKKKKKKKK

Ellow  semua dan salam sejahtera semua pembaca blog saya..

Terlebih dahulu saya  ingin meminta maaf kerana sudah lam tidak updated blog kerana  terlalu sibuk..

Minggu depan sudah nk balik Uitm..waaaaaaaaaaaa...rindu sangat kt kawan-kawan kt sana..tp  rasa cam malaz nk balik kerana  saya  tidak berpuas  hati menghabiskan cuti sem,,wa. TAK SERONOK LA

ok..Saya akan memceritakan pengalaman saya sepanjang miggu ni..Minggu  ini  adalah  minggu terakhir  Guru  Besar  sekolah  mak  saya  akan  berkhimat  kerana  beliau  akan bersara...
ok,


Saya  telah  ditugaskan untuk membuat video  sepanjang  beliau  berkhidmat,.
Untuk  mendapatkan  maklumat- maklumat  tok  video  tu  agak  susah  kerana   tidak mempunyai  banyak  isi  penting  dalam  membuat  video  tersebut..

TAPI......

BERKAT  dari  semua  warga  sekolah   yang sentiasa  menyokong  dan  sentiasa  membantu  antara  satu  sama  lain..

ALHAMDULLILAH.....

Semua  telah  berjaya  seperti  yang  diharapkan,..amin..


Firtly...

Saya  memerlukan  story  board  untuk membuat  video  tersebut....Untuk Pengetahuan  anda...story board atau  dikenali  sebagai  jalan  cerita  merupakan  elemen  asas  atau  perkara   yang amat  penting dalam  penghasillan video  yang  berkualiti  dan baik... Tapi  saya  bukan lah  pakar   atau  terrer   sangat  pun  dalam  menghasilkan  video  yang bagus,     Bersyukur  semua  menjadi  seperti dirancang...



Saya masih  lagi baru  mempelajari  semua  ni...
Ini  merupakan  pengalaman  saya  yang sangat  berharga  kerana  dapat  menghabiskan  waktu  terakhir  cuti sem  ini  dengan baik....
Daripada  online  setaip  masa ,  lebih  baik  saya  menghabiskan  masa   cuti  sem  ini  dengan  baik..hehhehhe



perhh...Saya  berasa sangat terharu  melihat  kerenah  budak - budak kecik di  situ..Rindu zaman  kanak-kanak la  katakan....hahhahahhaahahhahha..Saya  pasti  korang  semua  pasti  merindui  saatt menjadi  kanak-kanak..memang  seronok  sangat...

Alahai indah nya.....

Saya  berasa  begitu  seronok  sekali....Sangat  riindu zaman  kanak-kanak  yang  sentiasa  menngembirakan...rianag..ketawa...menangis,.....mian  kerja-kerja.....berlari...merajuk  dan  sebagainya.....ADAkah  sikap tersebut  masi9h  ada  sekarang?

Komen  anda?????

Apabila  melihat muka budak-budak  itu....alahi..comelnya...hihi..Rasa  geram  nak  cubit  pipi..hiihihiih...Pernah  adik  itu  tertanya :
" Abang..jadi  abang  adik nak  tak?  Adik  tak de abang la....''

Rasa   terharu,,betil-betul terharu....
Pada  mas  itu  jugak, saya  bersama  guru  sentiasa  sibuk...tapi  budak-budak  tidak  boleh  diabaikan...So..semua  membuat  rancangan  seperti  begotong  rpoyong mengemaskan  kawasan sekolah, pasang langsir, sapu sampah dan sebagainya..Kami  semua  gembiraaaaaaaaaaaaa......
yeahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh.......

Selepas  itu  saya   meneruskan  membuat  video  dan  mengedit  gambar-gmabar  yang diperlukan...perhh..gambar  lama  sudah  menjadi  gamabar moden..hahahha...edit kna...Saya  mengedit  gambar  menggunakn  medium yang  amat  popular  pada  sekarang  ADOBE  PHOTOSHOP CS 5..


Hasil yang sangat  memuaskan ...

Menanti anda semuua  pada  hari jumaat ni...;-)

Follow me in

No comments:

Post a Comment