Wednesday, November 2, 2011

my Hobi

ELOWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWW
 Jumpa  lagi  kita  pada  entri  kali  ini.

Entri  kali  ini adalah  mengenai  hobi  saya.
INtroduction :

Adakah  anda tahu apa itu  hobi????????
Mengikut  kamu  dewan hobi  merupakan  kegiatan  yang  dilakukan  pada masa lapang  dan bukan pekerjaan utama :-)

Terdapat   banyak  hobi  yang  anda  boleh  lakukan..Sebagai  contoh  bermain bola .memancing , melayari internet dan sebagainya..

Untuk  pengetahuan  anda, hobi  juga  boleh  menyihat kan  badan kita dan  juga  menghilangkan  tekanan  atau  stress  akibat  memikirkan  masalah  yang  melanda  diri  kita. Sebagai  seorang pelajar  tidakk mustahillah  mereka  akan  mengalami  pelbagai  tekanan  akibat  memikirkan  kerja  sekolah  atau  kerja  assignment   yang  hendak dihantar  serta  pelbagai  bentuk kerja  latihan  latih  tubi mengelang  exam..

Selain  itu .kita juga jangan  terlalu leka  dengan  aktiviti  yang  dilakukan  kerana  kadang-kadang  aktiviti  itu boleh  memdatangkan  bahaya  kepada  kita  seperti  memancing  :-)

Kita   juga  mesti  sentiasa  ingat  kerana  hobi   dapat  menyihatkan  kta   , dapat  mengisi  masa  yang lapang    dan  kita  tidak akan  membazir  masa  kita  dengan  aktiviti  yang tak berfaedah seperti merokok , lumba  haram  dan  sebagainya  aktiviti  yang  negatif :...


oklah   saya  akan  menceritakan entri  saya :  Hobi  Saya

1...Melayari  Internet

Internet adalahh  alat  komunikasi  yang  sangat  pantas  kerana  dapat  mempermudahkan  berhubung  dengan  oarang lain  dan  dapat mencapai  maklumat  dengan  cara  yang  sangat  cepat.

Sebab  apa  saya  suka  melayari internet??????

Sudah  tentulah  dapat  menghilangkan  bosan..Saya  menghilangkan  bosan  saya  dengan melayari  laman  sosial  yang  sangat  popular  iaitu  FACEBOOK .


Facebook sangat  popular  kerana  dapat  berhubung  dan  berkomunikasi  dengan  semua  orang  dengan mudah..Facebook  juga  kita  mendapat  ramai  kawan  dan kenalan  dari  seluruh  dalam  dan luar negara di  serata  dunia.Namun  begitu  facebook juga  mendatangkan  keburukan  kerana  membuatkan  seseorang  itu ketagih  online  sehingga  lewat  malam ..Facebook  juga  sebenarnya  mudah  membuat  seseorang  itu  membuat  dosa  sperti  meletakkan  gambar  yang  memdedahkan  aurat..

TIPS  utk  korang:

a) jangan  letak  gambar  yang dedahkan aurat, letak je muka  da cukup.

b) hidekan  gambar  daripada  dilihat  oleh  orang  lain  kecuali  kita sendiri..

c) Jangan letak  gambar orang  lain  kecuali  artis  kerana  mereka  da dikenali


Itulah FACEBOOK..Laman  sosial  yang  sanagt  popular  pada  masa  sekarang..

Selain facebook, saya  juga  mempunyai  akaun  twitter..
Twitter  juga  popular kerama  menyampai  apa jua  masalah  kita  dengan  cepat  dan dapat  berkongsi masalah  dengan orang  lain..:-)
Twitter  juga  merupakan  salah  satu  laman  sosial  yang sangat  popular  di  dunia.

follow me in


2. Bermain Ping  Pong 

Ping  Pong  merupakan sejenis  sukan dalaman  yang  sangat  popular di  kalangan  remaja  dan  juga  orang dewasa. Para  permain akan  memukul  nola  ulang alik  di  atas  sebuah meja  yang  mempunyai  jaring  di  tengahnya dengan  menggunakan  pemukul  atau bets. 
Saya  selalunya  bermain  pingpong  bersama  keluarga  saya ..tIDAK  juga  lupa  kawan saya  yang  bernama  Epik  dan IZZAT  :-)
oklah  samapi  di sinilah  entri  saya untuk  kali ini..selamat membaca.:-)

LUANGKAN LAH MASA  DENGAN  HOBI  YANG  BERFAEDAH  KERANA  MASA ITU EMAS

Follow me at twitter











No comments:

Post a Comment